جمعه 14 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا  -  مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان گیلان در نشست خبری که صبح روز سه شنبه 24 فروردین در دفتر مجمع خیرین سلامت استان برگزار شد گفت : دردنياي امروزمقوله بهداشت و درمان محدوده زمانی ندارد و رابطه آن با سلامتي اهميت اساسي يافته است زيرا پايه و بنيان يک زندگي موفّق و سرشار از تلاش و سازندگي را تشکيل مي دهد و امروزه با پیشرفت علم نیاز هست در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری شود که یکی از وظایف دولت است .

وی تشکیل معاونت مشارکت های اجتماعی در وزارت بهداشت را نقطه عطفی در جهت مشارکتهای مردمی و سایر ارگانها دانست و ادامه داد: رویکرد وزارت این است که بتواند سازمانها و نهادهای دیگر که در سلامت نقش دارند از جمله خیرین را درگیرآن نماید و همچنین ارگانهایی که در توسعه کشور فعال هستند باید به نوعی درگیر سلامت مردم باشند که برای رسیدن به این اهداف تشکیل معاونت مشارکت های اجتماعی در وزارت بهداشت و درمان که البته  این معاونت در سایر استانها نیز تشکیل خواهد شد کمک شایانی خواهد کرد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان گیلان  در ادامه به ارائه اهم پروژه های عمرانی که با اعتبارات خیرین وهماهنگی های  مجمع خیرین سلامت دانشگاه انجام گرفته  اینگونه بیان کرد :

  1. تشکیل شورای خیرین سلامت در شهرستانهای فومن و ماسال
  2. شناسایی املاک وقف شده
  3. ساخت و بهره برداری از : خانه بهداشت در اسپیلی ، دیلمان و شالکوه رشت ، مرکز بهداشتی درمانی بندرانزلی ، بخش شیمی درمانی  و جراحی عروق بیمارستان رازی رشت
  4. ساخت مرکز دیالیز رودسر با ظرفیت 26 تخت دیالیزکه برای ساخت بنای آن مبلغ نهصد میلیون تومان توسط خیر هزینه شده است وتعداد زیادی از تختهای دیالیز آن نیز توسط خیرین اهداء گردیده است.
  5. تجهیز درمانگاه قلب بیمارستان تازه تاسیس سیاهکل به دستگاههای اکوکاردیوگرافی و تست ورزش  و تجهیز بیمارستان امام رضا شفت به دستگاههای اکوکاردیوگرافی
  6. اهداء 10 دستگاه  دیالیز برای بیمارستانهای آستارا،لنگرود، رودسر،و رشت.
  7. برگزاری مسابقات ورزشی ، گلریزان و برنامه های مختلف فرهنگی با همکاری شهرداری و سایر ارگانها برای کمک به کودکان سرطانی  
  8. ساخت بخش جراحی عروق و تعمیر بخش جراحی توراکس بیمارستان رازی رشت

دکتر کوچکی نژاد  از افتتاح و بهره برداری چند پروژه در هفته سلامت به شرح ذیل خبرداد :

  1. افتتاح سامانه خیرین سلامت استان با نام یاس ( یاران سلامت ) به آدرس الکترونیکی (http://www.yas190.ir ) که خیرین می توانند پس از مراجعه به این سامانه از نیازمندی مراکز و برآرود هزینه و نیازهای محل مطلع شوند و از هر نقطه از کشور و یا حتی خارج از کشور  از طریق این سامانه کمک های نقدی خود را ثبت کنند .
  2.  افتتاح درمانگاه سنگر

دکتر کوچکی نژاد به برنامه های آتی مجمع خیرین اشاره کرد و افزود : شورای خیرین سلامت در اکثر شهرستانها  جهت ساماندهی خیرین تشکیل خواهد شد و املاک وقفی به دانشگاه علوم پزشکی گیلان پس از شناسایی با همکاری دفتر حقوقی دانشگاه شناسنامه دار خواهند شد.

وی در پایان  ضمن قدردانی از اصحاب رسانه خواست در هفته سلامت در خصوص اطلاع رسانی و فرهنگ سازی سلامت در مقوله های بهداشت و سلامت ، اطلاع رسانی و آگاهی از بیماری های شایع و غیره در مدارس و سایرارگانها و در بین مردم بیش از پیش همت بگمارند ./ع/



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna